Att göra en retur

  • Hur går en retur till?

    1. Fyll i retursedeln på baksidan utav följesedeln med ordernummer, artikelnummer och returorsak.

    2. Lägg produkten i sin originalförpackning och packa ned den i en skyddande kartong/påse tillsammans med retursedeln.

    3. Klistra på returfraktsedeln och lämna in på närmsta ombud.

    Fakturan eller återbetalningen kommer att justeras när vi mottagit och gått igenom din retur, du kan själv ringa eller logga in på Svea och be dem pausa fakturan, alternativt betala den och invänta återbetalning från oss.

    Observera! Har du betalt via faktura kommer huvudfakturan att vara specad med köpesumman minus kostnaden för returfrakt.

    Hur returnerar jag en cykel eller produkt med hemleverans?

    Har du beställt en produkt med hemleverans utfärdar kundservice retursedeln åt dig. Skicka ett mail märkt “Retur hemleverans” till kundservice@cykloteket.se och förse oss med följande information:

    • Ordernummer

    • Artikelnummer samt returorsak per artikel (se nedan)

    1. För liten i storleken

    2. För stor i storleken

    3. Motsvarar inte förväntningarna

    4. Annan orsak (skriv i mailet)

    Därefter hör vi av oss med vidare instruktioner.

    Fakturan eller betalningen kommer att justeras när vi mottagit och gått igenom din retur, du kan själv ringa eller logga in på Svea och be dem pausa fakturan, alternativt betala den och invänta återbetalning från oss.

    Observera! Har du betalt via faktura kommer huvudfakturan att vara specad med köpesumman minus kostnaden för returfrakt.

    Fraktkostnader för returer:

    Ombud paket: 79 kr

    Hemleverans paket: 299 kr

    Skrymmande produkter: 399 kr

    Barncyklar: 499 kr

    Cyklar: 999 kr

  • Fick du svar på din fråga?